Animacje flash można tworzyć za pomocą innego oprogramowania. Udowadniają to twórcy programu Swish Max3. Nas przekonali.
Zawartość i obsługa
Otrzymaliśmy program w spolszczonej wersji, a dodatkowo dystrybutor przysłał ponad 350-stronicową książkę pt. „Swish Max3. Animacje flash – jakie to proste”. Publikacja nie jest dostępna jednak w cenie programu, lecz za dodatkową opłatą. Wraz z programem otrzymujemy za to sporo dodatków (m.in. lekcje wideo) oraz liczne tutoriale i przykłady, które bardzo ułatwiają oswojenie się z programem. Zanim jednak mogliśmy skorzystać z programu, trzeba się było uporać z procedurą jego rejestracji i aktywacji, która naszym zdaniem jest zbyt uciążliwa, choć na szczęście dość dobrze udokumentowana.
Szablony i projekty
Program wyposażono w odpowiednią liczbę środków i komponentów, by każdy po niedługim okresie nauki był w stanie samodzielnie tworzyć animacje w technologii flash. Okno wywoływane automatycznie bezpośrednio po uruchomieniu pozwala łatwo wybrać jeden z predefiniowanych szablonów, którego parametry można później w prosty sposób dostosować do własnych potrzeb. Utworzenie prostego banera reklamowego jest bardzo proste. Dodatkowo program wyposażono w konwerter wideo do formatu FLV. Swish Max3 jest też programem, który umożliwia eksport gotowych projektów w innych formatach niż Adobe Flash. Gotowy projekt można zapisać także jako plik AVI czy samouruchamiającą się prezentację w formie pliku EXE.
Warto wiedzieć, że program dostępny jest także w jeszcze tańszej wersji edukacyjnej.
PLUSY:
- Dokumentacja, samouczki, szablony
- Możliwość eksportu projektu w wielu formatach
- Niewielkie potrzeby sprzętowe
MINUSY:
- Stosunkowo uciążliwy proces rejestracji programu