Bogactwo oferty
PC Format 6/2008
Hipermarkety z elektroniką wygrywają z innymi sklepami bogatą ofertą. Atutem
małych sklepów jest bardziej indywidualne traktowanie klienta. Gdzie zatem
kupować? Nasz raport pokazuje, jakie masz możliwości. Podaje też najważniejsze
reguły związane z zakupami, dzięki którym poczujesz się pewniej jako konsument.
Spis treści |
|
- Przegląd ofert różnego rodzaju sklepów
- Porównanie cen 30 produktów w 6 elektromarketach
- Relację z testu kompetencji sprzedawców
- Podpowiedzi, czy i kiedy można kupić produkt po okazyjnej cenie
- Wskazówki, kiedy możesz zwrócić lub zareklamować sprzęt, gdzie szukać pomocy w razie problemów
Tylko 42 proc. internautów robi zakupy w e-sklepach. Spośród nich zaledwie 16 proc. kupuje online sprzęt komputerowy, a 23 procent – elektronikę. Dlaczego? Przecież ceny w internecie są z reguły najniższe! Nawet tych produktów, które w tradycyjnych sklepach są w promocji! Ale w rzeczywistym sklepie można urządzenie zobaczyć, dotknąć go i wypróbować.
I tu wielkopowierzchniowe hipermarkety, takie jak Electro World (6 lokalizacji w Polsce), Media Markt (33 sklepy) czy Saturn (12 marketów) są bezkonkurencyjne. Nic dziwnego, na powierzchni kilkuset czy kilku tysięcy metrów mogą zaprezentować kilkadziesiąt modeli urządzeń różnych kategorii. Jest duża szansa, że znajdziesz wśród nich poszukiwany produkt. W dodatku wiele produktów jest tak wyeksponowanych, że chciałoby się je mieć.