Według badania Megapanel PBI/Gemius, z serwisów poświęconych religii korzysta ponad 2,2 mln osób (13 proc. internautów). To o jedną trzecią więcej niż rok temu. Kościół nie lekceważy potencjału tkwiącego w internecie i podejmuje kolejne próby dotarcia do internautów różnymi cyberkanałami.
Rekolekcje na YouTube...
Z kolei 18 legnickich biskupów, księży i kleryków prowadzi do samych świąt rekolekcje na YouTube (www.youtube.com/wsdlegnica). Codziennie w krótkich, 1,5-minutowych, filmach odnoszą się do wybranego cytatu z Ewangelii. Ich oglądalność jest jednak mniej niż skromna – średnio dziennie odtwarza je 250 osób. Czy winna jest tylko słaba promocja?
...lub na Facebooku
Jezuici stworzyli na Facebooku profil wielkopostnych rekolekcji o nazwie Prawdopodobnie Pierwsze Rekolekcje dla Niewierzących. Od 20 do 30 marca codziennie pojawiały się tam dwa teksty na wybrany temat, np. „Niewiara i co ona daje”, „Moralność, dobro/zło”, osoby wierzącej i agnostyka. Teksty miały inspirować do dyskusji osoby o różnych światopoglądach. Cel? Nauka dialogu.
W czwartym dniu profil „polubiło” ponad 4,6 tys. osób, ale do dyskusji włączyło się kilkadziesiąt, głównie osoby deklarujące się jako niewierzące. Nie wiadomo, ile postów naruszających netykietę usunięto.
A e-spowiedź?
Udane rekolekcje zwykle kończą się spowiedzią. Niestety, nie można tego zrobić przez internet. Wielu szacownych przedstawicieli Kościoła kategorycznie odrzuca tę formę, jednak pojawia się sporo głosów i argumentów „za”. Nie można wykluczyć, że doczekamy np. wideospowiedzi przez internet. Na pewno nie będzie to formularz, który można znaleźć w internecie, z polem tekstowym na wypisanie grzechów.
Ciekawe, nowe – strony poświęcone sprawom i wydarzeniom religijnym
www.opoka.org.pl
Najchętniej odwiedzana strona katolicka; według badania Megapanel PBI/Gemius zajmuje 166. miejsce w rankingu najpopularniejszych witryn.
www.youtube.com/giovannipaoloii
Profil Jana Pawła II na YouTube z nagraniami z archiwum m.in. watykańskiego ośrodka telewizyjnego, przedstawiającymi kolejne lata pontyfikatu.
www.facebook.com/vatican.johnpaul2
Profil JP2 założony 19 marca. W pierwszych dwóch dniach miał ponad tysiąc wejść na godzinę. Opublikowane klipy wideo odtwarzano nawet 110 tys. razy.