Kwiecień to ostatnia chwila, aby spokojnie wybrać prezent dla dziecka lub nastoletniego członka rodziny. Lada chwila nastąpi wiosenno-letni wysyp okazji do obdarowywania – maj to okres komunii, zaraz po nich następuje Dzień Dziecka, a parę tygodni później – zakończenie roku szkolnego, które nierzadko też jest pretekstem do wręczania prezentów.
Aby prezent był trafiony, trzeba w pierwszej kolejności przeprowadzić dobry wywiad i dowiedzieć się, czego oczekuje osoba, która ma otrzymać prezent.
Dobry wywiad
W pierwszej kolejności należy spytać, do czego ma być używany nowy sprzęt. W 85 proc. wypadków padnie odpowiedź – „do grania”. Jeżeli odpowiedź mieści się w pozostałych 15 procentach, to znaczy, że obdarowywany ma w miarę sprecyzowane oczekiwania i można dość łatwo dowiedzieć się, co sprawi mu radość. Jeżeli natomiast należy do wspomnianej większości, która chce po prostu grać, nie obędzie się bez kolejnych pytań, które umożliwią sprecyzowanie, o jaki dokładnie sprzęt chodzi.
Wybór platformy
Podstawowym pytaniem, jakie należy zadać, jest „w jakie gry zamierzasz grać?”. W zależności od preferowanych gier trzeba wybrać platformę sprzętową. Jeżeli są to tytuły mobilne, działające na systemie Android – potrzebny będzie smartfon. Jeżeli dziecko jest zafascynowane grami ruchowymi, najprawdopodobniej ma na myśli konsolę Xbox One z Kinectem. Jeżeli chce grać w Minecrafta, Counter-Strike’a albo inną grę tego typu, potrzebny będzie oczywiście pecet.
Jeśli chodzi o gry mobilne i smartfony, w Polsce najpopularniejsze są urządzenia z systemem Android – na nie jest także najwięcej oprogramowania. Smartfony firmy Apple, iPhone’y, wykorzystują system iOS i choć sporo gier jest dostępnych zarówno na iOS, jak i Androida, to iPhone’y są wyraźnie droższe. Jeżeli w domu nie używa się innych urządzeń Apple (głównie komputerów i laptopów), to nieco lepszym wyjściem mimo wszystko będzie zakup smartfona z Androidem. W niektórych wypadkach lepszym rozwiązaniem będzie tablet z Androidem, ale z racji mniejszej mobilności i praktycznie takich samych możliwości większość młodzieży preferuje smartfony.