Konstrukcja urządzenia
NR320BM ma mały, 3,5-calowy ekran. Urządzenie jest względnie grube, co wynika z zastosowania pojemnego akumulatora NP120 (6,6 Wh), który można łatwo wymienić bez użycia narzędzi. Wystarcza on na cały dzień użytkowania nawigacji, ale sprzęt nie może być włączony cały czas. Dlatego turystyczna mapa KaMap daje możliwość łatwego wyłączenia odbiornika GPS, wygaszenia ekranu lub wyłączenia podświetlenia.
Ciekawym dodatkiem jest mocowanie urządzenia do kierownicy roweru. Gumowe podkładki uniemożliwiają jego ślizganie się po kierownicy, a dodatkowa śruba przy uchwycie chroni przed przypadkowym odpięciem się GPS-u. Za ok. 150 zł
można też dokupić uchwyt motocyklowy.
Mapy
Zestaw NavRoad NR320BM Moto jest oferowany w cenie 800–1200 zł z różnymi mapami: NavRoad Map, AutoMapą, KaMap (standardowo Podhale Tatry Orawa). Można też kupić urządzenie bez map. Trzeba przy tym wiedzieć, że korzystanie z turystycznej mapy KaMap generuje dodatkowe koszty, bo każda mapa kosztuje 30–40 zł. Zaletą jest dokładność map, bo zawierają szlaki turystyczne, ścieżki leśne, jeziora, szczyty itp. Natomiast wadą jest to, że mapy nie są wektorowe, lecz bitmapowe. Powoduje to, że np. w powiększeniu 10-proc. mapa jest kolorową plamą z tysiącami szczegółów.
Warto jeszcze wspomnieć o programie
SportsNavi. Jest przeznaczony dla osób, które nie potrzebują map, ale chcą rekreacyjnie pobiegać albo pojeździć na rowerze. Program służy jako kompas, oblicza takie parametry, jak szybkość (aktualna, średnia, maksymalna), czas pokonania trasy, czas postoju, rysuje też wykres trasy.
Dane techniczne NavRoad NR320BM Moto:
procesor Samsung ARM9 400 MHz, pamięć RAM/ROM 128/2048 MB, system Windows CE 5.0, GPS Broadcom 24 kanały, akumulator Li-Ion 1800 mAh, ekran 3,5” 320x240, wymiary 105x82x 26 mm, waga 190 g
PLUSY:
- Bogaty zestaw map
- Uchwyt do roweru
- Wymienna bateria
MINUSY:
- Niedopracowane zarządzanie energią
- Uchwyt motocyklowy kupowany osobno