Odbiornik
Urządzenie wygląda podobnie jak poprzednie modele Mio – ma m.in. dwa podświetlane przyciski pozwalające na szybki powrót do menu głównego albo przechwycenie bieżącej pozycji GPS. Niestety, pewne problemy stwarza ekran, który słabo reaguje na dotyk. Ponadto wydajność Spirit 687 jest za mała w porównaniu z potrzebami mapy – można odnieść wrażenie, że ekran nie reaguje na dotyk albo urządzenie się zawiesza podczas wyszukiwania. Na szczęście wyznaczanie trasy jest bardzo szybkie.
Mapa
Nową funkcją map Mio jest możliwość ich wypożyczania na okres od 3 dni do 1 miesiąca. Jednak okazuje się, że wszystkie sprzedawane urządzenia mają mapę Europy, więc wypożyczalnia wydaje się mało potrzebna.
Syntezator mowy, odczytujący polecenia oraz nazwy ulic, i wyznaczanie trasy z uwzględnieniem rzeczywistego natężenia ruchu to funkcje wszystkich nowych nawigacji MIO. Model 687 ma ponadto odbiornik TMC, który podczas testów dawał rzeczywiste informacje o zdarzeniach drogowych. Niestety, nie można tego powiedzieć o asystencie pasa ruchu. Przykładem kolejnej „inteligentnej” funkcji jest zapamiętywanie stylu jazdy kierowcy, choć po krótkim teście trudno ocenić jej przydatność.
Dane techniczne Mio Spirit 687:
wyświetlacz 5’; procesor Samsung 6443 400 MHz; odbiornik GPS SiRFstar III z InstantFixII (20-kanałowy); pamięć 128 MB SDRAM i 4 GB ROM; bateria Li-Ion 720 mAh, gniazdo kart pamięci Micro SD
PLUSY:
- Szybkie wyznaczanie trasy
- Wyszukiwanie po słowach kluczowych
- Przewodniki po miejscach
- Bezpłatna aktualizacja przez 2 lata
MINUSY:
- Mało precyzyjny ekran dotykowy
- Niedokładny asystent pasa ruchu
- Wolna praca podczas wyszukiwania