Wiedźmin 3 nie będzie wzorowany na Skyrimie. Zamieszanie zostało spowodowane nadinterpretacją obrazka „w śnieżnych klimatach”, który redaktorowi dużego światowego serwisu skojarzył się ze Skyrimem. Gra pozostanie trzecioosobowym klimatycznym RPG. I choć główny wątek fabularny będzie zastąpiony paroma równorzędnymi wątkami przewodnimi, to zalew questów pobocznych, tak licznych, że odciągają uwagę od fabuły, nam nie grozi.
Wiedźmin w trójce będzie starszy i jeszcze bardziej zmęczony. Zmieni się więc jego podejście do życia. Przestanie zbawiać świat i uganiać się za wielką polityką. Zamiast tego skupi się na najbliższych i ich obronie. Gra będzie dzięki temu bardziej osobista, ludzka i wyrazista, a jeśli chcesz, może mieć rozbudowany wątek miłosno-erotyczny. Paweł Sasko wyraźnie powiedział, że to zależeć będzie od gracza. Wygląda więc na to, że w Wiedźminie 3 zyskamy sporą kontrolę nad fabułą.
Zmieni się także podejście do decyzji mających wpływ na świat. Nieliczne, o kolosalnym wpływie na rozgrywkę, zostaną zastąpione przez wiele pomniejszych, które jednak w swojej masie będą miały równie wielki wpływ na świat gry.
W trójce Geralt będzie zdecydowanie częściej rozprawiał się z potworami. Gdy poszuka informacji na temat danej kreatury, zdobędzie nie tylko bonusy do zwalczania konkretnych istot, ale również wiedzę przydatną w starciach, które będą miały taktyczny charakter.
Questy zmierzające do pojedynku z bestią nie będą też już takie proste. Wielokrotnie zleceniodawca wskaże problem, ale nie będzie umiał wskazać winnego. Wiedźmin będzie musiał przeprowadzić śledztwo, które jeśli zostanie poprowadzone niechlujnie, może spowodować obwinienie niewinnej istoty.
Silnik trzeciego Wiedźmina – Red Engine 3 – będzie mógł funkcjonować na pececie i konsolach nowej generacji. Tomasz Czarny powiedział, że wiele konsoli nowej generacji jeszcze nie zostało zapowiedzianych. Może to sugerować, że CD Projekt RED wie sporo na temat przyszłości rynku konsoli.
Podczas tworzenia wyglądu świata gry Wiedźmin 3 Dziki Gon większy nacisk niż na jego piękno położono na optymalizację kodu.
Cały, trwający ponad godzinę, wywiad z Tomaszem Czarnym (programowanie), Pawłem Sasko (tworzenie que- stów) i Tomaszem Kozerą (projektowanie rozgrywki) pod adresem www.pcformat.pl/u/627