Rozgrywka w Margonem przywodzi na myśl inne gry MMO fantasy. Cierpiący na amnezję bohater, przedstawiciel jednej z sześciu profesji, w małej wsi dochodzi do siebie po tajemniczych przejściach w niedalekim lesie. Skorzystawszy z pomocy tubylców, zaczyna spłacać dług wobec świata.
Podróże małe i duże
Wędrówka wiedzie przez piaszczyste oazy, puszcze pełne żubrów czy łańcuch górski będący ojczyzną malujących twarze wojów. Im dalej od pierwszego sioła, tym tarasujący przejścia przeciwnicy są mocniejsi – droga do zmierzenia się ze skrzydlatym wężem Quetzalcoatlem na 260 poziomie zaczyna się od polowania na zwykłe żmije.
Lwią część czasu pochłania graczom rozprawianie się z szeregowymi stworami i ściganie ich elitarnych wariantów, ale ulokowane w Katowicach studio Garmory wypełniło pixel-artową krainę wielopiętrowymi zadaniami. Rozbudowanie dialogów i zakres działań, których oczekują osobnicy ze złotymi pytajnikami nad głową, potrafią zaskoczyć. Ilekroć do gry trafiają świeże misje, nad ich rozgryzieniem współpracuje cała populacja oficjalnego forum, a związani z Margonem youtuberzy prześcigają się w publikowaniu rozwiązań.
Święto zmarłych
Poruszenie widać m.in. podczas ograniczonych czasowo wydarzeń w rodzaju Halloween. W tym roku Torneg, jedno z siedmiu dużych miast, obrodziło wydrążonymi dyniami i do połowy listopada gracze cieszyli się zestawem zadań rodem z Wiedźmina. Mogli wziąć udział w obrzędzie dziadów, poszukać sióstr kojarzących się z Balladyną i Aliną czy zaradzić frasunkom, za które odpowiadał poroniec.
Do gry co rusz trafiają także aktualizacje dostępne przez cały rok. Łatki otwierają np. nowe etapy linii zadań zlecanych co kilka poziomów przez przedstawicieli Zakonu Równowagi. Rozprawienie się ze wskazanymi stworami lub wycieczki po określone fanty mnisi nagradzają strojami dla bohaterów, a po czwartym etapie gracz zyskuje dostęp do kolejnej nowości, systemu tworzenia przedmiotów. Dzięki niemu zaawansowani gracze sami wykuwają legendarne pancerze – wcześniej muszą zgromadzić składniki, w tym artefakty należące do stworów heroicznych.
Nowy świat
Na dwóch serwerach funkcjonuje już gra w wersji z odświeżonym interfejsem w wysokiej rozdzielczości. Czytelniejszemu UI towarzyszą zresztą i inne zmiany, np. nowe drzewka umiejętności. Nowy Interfejs ma dla twórców priorytet – choć m.in. zmiany w balansie gry są wprowadzane równolegle, serwery z NI będą otrzymywać nowinki w pierwszej kolejności.
Nowy Interfejs wywołuje niemałe emocje, ale producentom Margonem zależy na zdaniu grających – stąd sondy na forum czy dyskusja o kształcie NI zorganizowana w wakacje podczas Margonem Camp II, ogólnopolskiego zlotu fanów gry. Również to od głosów graczy zależy, które dodatki – skrypty pomagające w rozgrywce – trafiają do gry. W ostatnich miesiącach na stałe pojawił się np. podgląd cudzego ekwipunku czy mechanizm szybkiego zmieniania serwera. Opcjonalne dodatki przygotowują też sami gracze-moderzy.
Przyszłość gry
Zapytaliśmy autorów, w jakim kierunku będzie rozwijało się Margonem. – Fundamentem przyszłości gry jest nowy interfejs. Zastosowane w nim rozwiązania pozwalają na wprowadzenie nowych mechanizmów. Jednym z pierwszych jest tworzenie przedmiotów, które doskonale oddaje ducha gry, a także wykorzystuje legendy istniejące w świecie Margonem – powiedział nam developer znany jako Forty. Dodawane będą również nowe lokacje – fragment nadchodzącego expowiska możecie zobaczyć powyżej. Lordz z Garmory nie chce wiele zdradzić, ale mówi: – Plotka głosi, że czarownica z Thuzal zdradziła swój lud i zaprzedała duszę demonom. Poślubiła księcia z Shai’harrud, niegdyś wspaniałego ludu czczącego smoki. Ponoć czarownica i książę wskrzesili kult Ojca Smoków, Hebrehotha. Ten otoczył ich małżeństwo swoją opieką, darując im dwie legendarne obrączki czyniące ich równym smokom.
Specjalny strój i bonusy
Nasi czytelnicy otrzymują kody, które pozwalają odblokować w grze dodatki warte 60 zł. Każdy użytkownik może wykorzystać tylko jeden kod promocyjny niezależnie od liczby stworzonych na koncie postaci. Kody można aktywować przez pięć miesięcy od daty wydania tego numeru PC Formatu.
Specjalnie stworzony strój o wartości 3 000 Smoczych Łusek (uwaga: wariant otrzymanego stroju zależy od płci bohatera, który będzie używany podczas aktywowania kodu – wymiana stroju nie jest możliwa)
- 750 Smoczych Łusek
- 750 Smoczych Run
- Dziki kupon, czyli przedmiot, można wymienić na wybraną miksturę, torbę, zwój lub ulepszenie. Wymiany można dokonać w Ithan, u NPC-a o wdzięcznym imieniu Formateusz.