Menedżer chmur
Air Explorer jest nowoczesnym menedżerem, umożliwiającym zarządzanie plikami na dyskach internetowych i lokalnych napędach komputera. Aplikacja pozwala podłączyć wiele kont w różnych usługach online, t.j. Dysk Google, Dropbox, OneDrive, Mega itd., a także skonfigurować kilka kont w ramach tej samej chmury. Narzędzie to umożliwia synchronizowanie zawartości folderów, korzystanie z techniki drag and drop (przeciągnij i upuść), używanie poleceń kopiuj/wklej oraz pauzowanie i wznawianie transferu plików. Opcjonalnie Air Explorer może szyfrować dane przed ich wysłaniem do chmury, do dyspozycji jest również wyszukiwarka pozwalająca szybko lokalizować pliki we wszystkich podłączonych chmurach oraz harmonogram, dzięki któremu można zautomatyzować operacje kopiowania lub synchronizacji.
W oknie głównym wybierz ikonę Konta. Wyświetli się okno Zarejestruj konto, kliknij ikonę dysku internetowego z którego korzystasz, np. OneDrive.
Wywołasz planszę logowania do usługi. Wprowadź adres e-mail, hasło, zaloguj się i daj aplikacji Air Explorer dostęp do zasobów wciskając Tak. Po pomyślnym zalogowaniu pojawi się okno Konta serwerów chmur, w którym widoczna będzie nazwa pierwszego dodanego dysku OneDrive.
Aby skonfigurować kolejną usługę sieciową, kliknij Dodaj i – wykonując czynności opisane powyżej – dodaj następny dysk internetowy. Nazwy kolejnych dysków będą się pojawić na liście. Gdy zakończysz, naciśnij przycisk Zamknij.
Po powrocie do okna głównego w panelach widoczne są ikony i nazwy dysków sieciowych. Aby wyświetlić zawartość jednego z nich, kliknij jego nazwę. W jednym z paneli pojawi się struktura folderów.