1. KOMPUTER STACJONARNY I LAPTOP
Najlepiej we wszystkich grach sprawdzi się pecet. Zapewnia to wydajny procesor i karta graficzna, jakich nie ma w urządzeniach przenośnych. Pecet oferuje także duży obraz, dzięki któremu rozgrywka jest znacznie ciekawsza niż np. na małym ekranie laptopa.
To jednak nie oznacza, że na laptopie nie można grać. Ponieważ jednak gry komputerowe, w które grają dzieci i młodzież (wyścigi, Sims, FIFA), szczególnie te z dobrą grafiką, są najbardziej obciążającymi aplikacjami, musi to być laptop co najmniej przeciętny, czyli za minimum 3–4 tys. zł. Wybierając laptop, łatwiej jednak zaspokoić oczekiwania estetyczne. Wśród komputerów przenośnych jest spory wybór małych, lekkich i kolorowych urządzeń odpowiednich dla dziecka lub nastolatka.
ZALETY I WADY PECETA
PLUSY:
- NAJWYŻSZA WYDAJNOŚĆ
- NAJWIĘKSZA UNIWERSALNOŚĆ
- MOŻLIWOŚĆ INDYWIDUALNEGO DOSTOSOWANIA KONFIGURACJI
- MONITOR O PRZEKĄTNEJ DO 27 CALI
MINUSY:
- ZAJMUJE DUŻO MIEJSCA
- ZEROWA MOBILNOŚĆ URZĄDZENIA
- GŁOŚNA PRACA, DUŻE ZUŻYCIE ENERGII
ZALETY I WADY NOTEBOOKA
PLUSY:
- DUŻA UNIWERSALNOŚĆ
- ZWARTA KONSTRUKCJA, WSZYSTKIE ELEMENTY W ZESTAWIE
- MAŁE WYMIARY I WAGA, ZMIEŚCI SIĘ NA KAŻDYM BIURKU
- MOBILNOŚĆ, MOŻLIWOŚĆ PRACY POZA DOMEM
- ENERGOOSZCZĘDNOŚĆ, CICHA PRACA
MINUSY:
- WYDAJNOŚĆ ZWYKLE NIEWYSTARCZAJĄCA DO GIER
- BARDZO MAŁE MOŻLIWOŚCI ROZBUDOWY
2. TABLET
To prawie komputer. Ma system operacyjny, można instalować na nim setki aplikacji – nie tylko gier, ale także programów biurowych, narzędziowych, multimedialnych. Można go używać do czytania e-książek, przeglądania prezentacji, komunikowania się ze znajomymi. Dostępność tysięcy darmowych programów oznacza, że można użytkować go całkowicie bezpłatnie, co np. w przypadku konsoli nie wchodzi w grę. Przy tak ogromnej uniwersalności jest urządzeniem lekkim i małym – można go zabrać ze sobą wszędzie.
PLUSY:
- SPRAWDZA SIĘ W WIELU ZASTOSOWANIACH
- NAJWIĘKSZA MOBILNOŚĆ
- MAŁE WYMIARY I WAGA, MIEŚCI SIĘ W PLECAKU CZY DUŻEJ KIESZENI
- BARDZO DUŻY WYBÓR MODELI
MINUSY:
- NIEMAL ZEROWE MOŻLIWOŚCI ROZBUDOWY
- LICZNE URZĄDZENIA O FATALNEJ WYDAJNOŚCI I JAKOŚCI WYKONANIA
3. KONSOLA
Konsole są urządzeniami zoptymalizowanymi do gier, co dotyczy zarówno sprzętu i oprogramowania, jak i całej infrastruktury. Z konsolą otrzymujesz niezbędne elementy do rozrywki (pady, kontrolery ruchu). Interfejs urządzenia jest wygodny, a gry przygotowane tak, by działały bez problemów na danym urządzeniu. Podczas użytkowania nie pojawi się problem, że dana gra nie działa na konsoli, bo jej wydajność jest za niska. Nie trzeba też wgrywać sterowników itp. Konsole są urządzeniami względnie tanimi, a ostatnie generacje sprzyjają aktywności fizycznej gracza. Główną wadą jest ich niewielka uniwersalność. Nie ma szans np. na swobodną rozrywkę w serwisach z grami. Część dodatkowych usług może też być płatna.
PLUSY:
- URZĄDZENIA ZOPTYMALIZOWANE DO GIER
- PROSTOTA UŻYTKOWANIA
- MOŻLIWOŚĆ URUCHAMIANIA GIER RUCHOWYCH (Z KONTROLERAMI KINECT LUB MOVE)
- PODŁĄCZENIE DO TELEWIZORA I GRA NA DUŻYM EKRANIE
MINUSY:
- MAŁA UNIWERSALNOŚĆ (TYLKO GRY, OGLĄDANIE FILMÓW)
- ROZWIĄZANIA TYPOWO STACJONARNE (PRZENOŚNE ZOSTAŁY WYPARTE Z RYNKU)