W październiku firma Electronic Arts udostępniła wersję beta Battlefielda 4, dzięki czemu już mogliśmy ocenić wymagania gry, choć nie będą one zawsze takie same. Zmienią się dla systemów 32-bitowych (beta była 64-bitowa), w których nie da się wykorzystać więcej niż 4 GB pamięci RAM. Używaliśmy sterowników kart graficznych w wersjach testowych – oficjalne powinny być bardziej dopracowane. W grudniu pojawi się także aktualizacja Battlefielda 4, korzystająca z interfejsu Mantle, co poprawi wydajność na kartach Radeon. Dlatego nasze testy pozwalają tylko wstępnie oszacować potrzeby gry.
Oficjalne wymagania
Minimalne wymagania najnowszej wersji Battlefielda to m.in. dwurdzeniowy procesor (AMD Athlon X2 2,8 GHz lub Intel Core 2 Duo 2,4 GHz), karta graficzna, np. Radeon HD 3870 lub GeForce 8800 GT, a także 4 GB pamięci RAM. W porównaniu ze starszą wersją gry największą różnicę stanowi potrzebna pamięć RAM – poprzednio 2 GB.
Inne niuanse dotyczą np. przestrzeni dyskowej. Wersja 3. potrzebowała przynajmniej 20 GB, wersja 4. wymaga oficjalnie 1,6 GB, tymczasem na wstępie zajmuje 5 GB. Może to być nie lada problem dla posiadaczy komputerów z małymi dyskami SSD.
Jeśli chodzi o konfigurację zalecaną przez producenta gry, również jest podobna do poprzedniej. W jej skład wchodzi czterordzeniowy procesor Intela lub sześciordzeniowy AMD. Zalecana grafika to AMD Radeon HD 7870 lub Nvidia GeForce GTX 660, wyposażona w 3 GB pamięci graficznej. Komputer powinien też mieć 8 GB pamięci RAM.
Wydaje się, że wersja minimum to kupiony kilka lat temu komputer do gier. Natomiast wersja optymalna to współczesny pecet, zawierający procesor za około 500–700 zł, a także kartę graficzną za około 600–700 zł. Cały komputer do gry w Battlefield 4 będzie kosztował 2000–2500 zł (bez urządzeń peryferyjnych).
Konfiguracje bazowe
Sukces na polu walki w grze zależy przede wszystkim od tego, co widzisz na ekranie i jak szybko na to zareagujesz, więc gra musi być wyjątkowo płynna. Dlatego darowaliśmy sobie testy na procesorach dwurdzeniowych. Gracze od pięciu lat dysponują układami czterordzeniowymi, jak AMD Phenom II X4 (a nawet X6) lub Intel Core 2 Quad. Z tego samego okresu pochodzą układy graficzne Radeon HD 4850 czy GeForce 9600 GT. Dlatego podstawowe konfiguracje, których użyliśmy w naszych testach, to typowe 4-letnie, niegdyś bardzo wydajne komputery. Jedynym wyjątkiem od tej reguły jest użyta przez nas karta graficzna Radeon HD 6670, która zastąpiła model 4850.
Sukces na polu walki w grze zależy przede wszystkim od tego, co widzisz na ekranie i jak szybko na to zareagujesz, więc gra musi być wyjątkowo płynna. Dlatego darowaliśmy sobie testy na procesorach dwurdzeniowych. Gracze od pięciu lat dysponują układami czterordzeniowymi, jak AMD Phenom II X4 (a nawet X6) lub Intel Core 2 Quad. Z tego samego okresu pochodzą układy graficzne Radeon HD 4850 czy GeForce 9600 GT. Dlatego podstawowe konfiguracje, których użyliśmy w naszych testach, to typowe 4-letnie, niegdyś bardzo wydajne komputery. Jedynym wyjątkiem od tej reguły jest użyta przez nas karta graficzna Radeon HD 6670, która zastąpiła model 4850.