2008 rok - notebooki w Polsce górą
Imponujące są również liczby sprzedanych komputerów. Mimo kryzysu na polskim rynku sprzedano w zeszłym roku aż 3,8 miliona komputerów, z tego ok. 2,1 miliona sztuk stanowiły notebooki, natomiast pozostałe ok. 1,6 miliona to komputery stacjonarne.
O tym, że kryzys rodakom niestraszny, świadczą też tendencje wzrostowe sprzedaży komputerów. W stosunku do poprzedniego okresu w 2008 roku wzrosła zarówno sprzedaż komputerów stacjonarnych (o 9 procent), jak i notebooków (aż o 44 procent). Liderem marek wśród sprzedanych laptopów jest HP Polska (420 tys. sprzedanych egzemplarzy), na podium znalazły się jeszcze Toshiba (352 tys. sztuk) oraz Acer (337 tys. sztuk).
Polskie firmy liczyły się wyłącznie na rynku komputerów stacjonarnych. W pierwszej dziesiątce (pod względem liczby sprzedanych komputerów) znalazły się: NTT, PCF, Action, Incom, Komputronik, Pronox oraz Optimus.
Źródło: PAP