Algorytm pozycjonowania od Microsoftu
Microsoft zaproponował nowy algorytm, konkurencyjny dla Google PageRank, oceniający, jak bardzo dana strona jest ważna dla odwiedzających ją internautów. Zasada BrowserRank, bo pod taką nazwą została ukryta nowa technologia, ma się opierać na dwóch parametrach. Pierwszym jest liczba odwiedzin witryny, natomiast drugi to długość spędzonego na niej czasu.
Microsoft, w przeciwieństwie do Google, chce, aby proces oceny danej strony był jawny i określony. Dzięki temu webdeweloperzy mogliby tworzyć produkty, które po przyciągnięciu internautów miałyby równocześnie wyższą ocenę w rankingu. Wydaje się to naturalnym podejściem i można teraz zauważyć, że Google, wykorzystując swoją pozycję, zmusza programistów do podejmowania różnych akcji mających wypromować ich stronę.
Jednak Google zaznacza, że ich PageRank to tylko jedna z 200 składowych, jakie mają znaczenie w rankingu popularności danej strony.
Źródło: Mobile and Web Blog