Alibaba szykuje się na żniwa
W Dzień Singla
Już od lat 11 listopada jest dniem, w którym na platformie AliExpress odbywa się festiwal zakupów online. Wydarzenie zbiega się w czasie z obchodzonym w Chinach świętem singli.
Ma być rekord
W czasie ubiegłorocznego festiwalu obsłużono 1,4 miliarda transakcji tylko w usłudze Alipay. Wpływy ze sprzedaży osiągnęły 38 miliardów dolarów. Alibaba oczekuje, że tym razem suma przekroczy 40 miliardów. Oznaczałoby to, że chińskie wydarzenie przyniesie czterokrotnie większe wpływy niż organizowany przez Amazona Prime Day (w tym roku sprzedaż wyniosła nieco więcej niż 10 miliardów dolarów).
Przedstawiciele chińskiego koncernu twierdzą, że w imprezie weźmie udział trzy razy więcej kupców spoza Chin niż przed rokiem. Wydarzenie będzie transmitowane na żywo w sieci i tłumaczone z języka chińskiego na angielski, rosyjski, hiszpański i francuski. Dział logistyczny Alibaby obiecuje z kolei, że niektóre produkty zamówione 11 listopada dotrą do Europy w ciągu 10 dni roboczych.
fot. Francine Sreca – Pixabay