Amazon otworzy domy towarowe
Jeden planuje, drugi bankrutuje
Amazon zamierza otworzyć kilka dużych sklepów detalicznych w USA, które będą działać podobnie do domów towarowych. Ma to pomóc firmie rozszerzyć jej zasięg w sprzedaży odzieży, artykułów gospodarstwa domowego, elektroniki i innych obszarów – donosi „Wall Street Journal".
Gazeta, powołując się na osoby zaznajomione z planami spółki, poinformowała, że pierwsze domy towarowe mają powstać w Kalifornii i Ohio. Obiekty zajmą około 30 000 stóp kwadratowych (nieco mniej niż 3000 metrów kwadratowych) – będą wielkości sklepu Kohla lub TJ Maxx (około jedna trzecia powierzchni tradycyjnego domu towarowego).
W ostatnich latach koncern nabył siec Whole Foods Market i otworzył tradycyjne księgarnie oraz sklepy spożywcze pod marką Amazon. Stacjonarne obiekty oznaczają wyższe koszty stałe, ale mogą przyciągnąć więcej klientów i pozwalają m.in. na przymierzanie ubrań.
Nie jest jasne, jakie marki Amazon zamierza oferować w sklepach; przewiduje się, że będą się wyróżniać jego własne artykuły. Koncern sprzedaje dziesiątki produktów, w tym ubrania, meble, baterie i urządzenia elektroniczne i posługuje się przy tym własnymi markami Nie jest tajemnicą, że firma około dwa lata temu zaczęła zwracać się do amerykańskich dostawców odzieży z propozycją współpracy i mówiąc o sprzedaży na dużą skalę.
Wejście giganta w segment domów towarowych wywarłoby jeszcze większą presję na i tak już zmagającą się z problemami branżę detaliczną. Firmy JC Penney, Lord & Taylor i Neiman Marcus należą do detalistów, którzy w zeszłym roku złożyli wniosek o upadłość. Nordstrom i Macy's intensywnie inwestują, aby przyciągnąć nowych klientów, m.in. otwierając sklepy o mniejszej powierzchni i rozwijają swoją działalność w e-handlu.
fot. Pixabay