Aplikacje przyciągają bardziej niż przeglądarki
4 godziny dziennie
Firma eMarketer podaje, że w tym roku mieszkańcy Stanów Zjednoczonych 83% czasu korzystania z tabletów poświęcą na aplikacje. Jeśli chodzi o smartfony – będzie to już 90% czasu. Różnica wynika z zakupów online: Amerykanie wciąż chętniej przeglądają strony sklepów na tabletach niż telefonach. Ma się ona jednak zmniejszać w najbliższych latach.
Według szacunków eMarketera w 2022 r. użytkownik smartfona w USA średnio spędzi dziennie w aplikacjach 3 godziny i 47 min. Z przeglądarek na urządzeniach mobilnych będzie wtedy korzystał przeciętnie 23 min.
Koronawirus przyciąga
Na zmiany nawyków korzystania z urządzeń mobilnych nie trzeba jednak czekać do roku 2022. Już teraz portal analityczny SimilarWeb zauważył zmiany w popularności aplikacji i stron. A to z powodu koronawirusa.
Z danych SimilarWeb wynika, że w Stanach Zjednoczonych ruch internetowy na smartfonach był w kwietniu br. o 11,4% wyższy w porównaniu do kwietnia 2019 r. W ostatnich miesiącach większość czasu korzystania z urządzeń mobilnych użytkownicy poświęcali na aplikacje społecznościowe, wideo i aplikacje do przesyłania wiadomości.
Głód wiedzy
Wśród 100 najpopularniejszych witryn internetowych w kwietniu br. znalazły się strony poświęcone technologii, komputerom i mediom społecznościowym (55,6% ruchu z urządzeń mobilnych). Największymi wzrostami cieszyły się portale prawnicze (o 44,9% r/r) oraz rządowe (o 54,9%).
Z ogromnym zainteresowaniem od początku ogłoszenia epidemii spotykała się strona Amerykańskiej Agencji Epidemiologicznej (Centers for Disease Control). Ruch na niej w porównaniu do roku poprzedniego wzrósł w marcu o 1870%, a w kwietniu o 990%.
fot. Kropekk_pl – Pixabay