Apple spada z podium
Daleki Wschód na szczycie
Firma Gartner przedstawiła wyniki sprzedaży smartfonów w trzecim kwartale 2020 roku. Mało zaskakującą wiadomością jest to, że rynek skurczył się po raz kolejny: nabywców znalazło 366 milionów urządzeń. Jest to wynik o 5,7% gorszy niż w trzecim kwartale roku 2019.
Niektórzy jednak rosną
Najlepiej wciąż radzi sobie Samsung, który sprzedał 80,8 miliona smartfonów i zagospodarował 22% rynku (oznacza to wzrost o 2,2% w porównaniu z trzecim kwartałem 2019 roku).
Zajmujący drugie miejsce koncern Huawei odnotował z kolei największy roczny spadek udziałów (o 21,3%), jednak mimo wszystko wciąż zajmuje 14,1% rynku dzięki sprzedaży wynoszącej 51,8 miliona urządzeń.
Trzecia pozycja przypadła firmie Xiaomi, która może jednocześnie pochwalić się największym wzrostem (34,9%). Sprzedaż wyniosła 44,4 miliona smartfonów, co przełożyło się na udział w rynku na poziomie 12,1%.
Poza pierwszą trójką
Podium opuszcza natomiast Apple. Koncern sprzedał prawie 40,6 miliona smartfonów, ale oznacza to spadek o 0,6% rok do roku i wystarcza na zajęcie 11,1% rynku.
Piąte miejsce należy do Oppo (29,89 miliona urządzeń, udział w rynku na poziomie 8,2% i roczny spadek w wysokości 2,3%). Wszyscy pozostali dostawcy sprzedali 119,11 miliona urządzeń, co przekłada się na udział w rynku wynoszący 32,5% (spadek o 14,7%).
fot. Jan Vašek – Pixabay