CES 2022 bez Google'a, General Motors i TikToka
Powód? Rosnąca liczba infekcji COVID-19
Amerykański producent samochodów General Motors, Google i TikTok zapowiedziały, że dołączą do grona firm, które nie uruchomią fizycznych ekspozycji podczas największych na świecie targów elektroniki i nowych technologii CES (Consumer Electronics Show). Zminimalizowanie obecności na targach zapowiedział również Intel. Impreza odbędzie się w między 5 a 8 stycznia 2022 r. w Las Vegas. Niestety, liczba uczestników targów wciąż się uszczupla.
Dyrektor generalna GM, Mary Barra, która miała pokazać na konferencji elektrycznego pikapa Silverado, obiecała że prezentacja się odbędzie – ale w wersji cyfrowej. Rzecznik Google'a oświadczył: „Po starannym rozważeniu zdecydowaliśmy się wstrzymać od obecności na targach CES 2022", dodając, że Google będzie nadal „obsługiwał gości wirtualnie".
Organizatorzy imprezy potwierdzają, że wydarzenie będzie nadal odbywać się w realu, jednak zapowiadają „silne środki bezpieczeństwa", w tym stawiają wymogi dotyczące szczepień, masek i testów na COVID-19. Mimo strachu przed Omicronem. na CES 2022 zarejestrowało się 15 000 osób.
fot. CES