Czy nowa wersja Galaxy Note 7 nadal ma problemy?
Według jego relacji, od momentu otrzymania smartfonu, ładował go tylko bezprzewodowo, a przed zajęciem miejsca na pokładzie samolotu, profilaktycznie wyłączył urządzenie. Mimo to, po kilku minutach Note 7 zrobił się bardzo gorący i zaczął się z niego wydobywać dym. Spanikowany Green wyrzucił palący się telefon na podłogę, a załoga pokładowa zarządziła ewakuację.
Samsung w oficjalnym komunikacie oświadczył, że "póki nie odzyska urządzenia, nie może potwierdzić, że incydent rzeczywiście związany był z naprawioną wersją Note'a 7". Tymczasem, Amerykańska Komisja Bezpieczeństwa Artykułów Konsumpcyjnych i Federalna Administracja Lotnictwa zapowiedziały własne śledztwo w tej sprawie.
Więcej informacji o programie wymiany Note 7
Samsung Electronics potwierdza, że od momentu wprowadzenia programu w Europie wymienionych zostało 57 proc. smartfonów Note 7.
Począwszy od 19 września 90 proc. użytkowników Note 7, którzy skorzystali z programu wymiany, wybrało ponownie Note 7, natomiast 3 proc. wybrało inne smartfony z serii Samsung Galaxy.
Od początku trwania programu firma Samsung wielokrotnie informowała wszystkich posiadaczy Note7 w Europie o konieczności wyłączenia zasilania w ich smartfonach i wymiany urządzeń w ramach programu wymiany.
Sądząc po obecnym poziomie realizacji wymiany urządzeń, program powinien zakończyć się w Europie na początku października. Firma wyznaczyła datę przywrócenia sprzedaży Note 7 w Polsce na 4 listopada, pod warunkiem całkowitego zakończenia programu wymiany.
Olaf Krynicki, rzecznik prasowy Samsung Electronics Polska powiedział:
Nasz przekaz dotyczący bezpieczeństwa, które stawiamy na pierwszym miejscu, stopniowo dociera do użytkowników Note7. W konsekwencji podejmują oni właściwe kroki i szybko i bezproblemowo wymieniają swoje urządzenia na nowe. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby nowe Note7 przeznaczone na wymianę dotarły do Europy w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszym klientom i zminimalizowania niedogodności. Pragniemy podziękować naszym klientom za cierpliwość i lojalność w stosunku do Samsung oraz urządzeń Note7. Pozostałych klientów gorąco zachęcamy do jak najszybszego podjęcia właściwych kroków i wymiany urządzeń na całkowicie nowe Note7.
Jednocześnie do czasu aż pozyskamy i zbadamy urządzenie, nie możemy potwierdzić czy zdarzenie z 5 października ma związek z wymienionym Note7. Współpracujemy z władzami oraz liniami Southwest w celu uzyskania dostępu do urządzenia i potwierdzenia przyczyny zdarzenia. Po przebadaniu urządzenia, będziemy mieć więcej informacji, którymi będziemy mogli się podzielić.