Debiutuje Gen3
Szybki i zrównoważony
Będzie również pierwszym samochodem Formuły E bez tylnych hamulców hydraulicznych.
Przedstawiciele Formuły E (serii wyścigów, w której udział biorą wyłącznie jednoosobowe samochody elektryczne) oraz Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) twierdzą, że co najmniej 40 procent energii zużywanej przez pojazd będzie produkowane przez hamowanie rekuperacyjne.
Gen3 to także pierwszy samochód formuły z układami napędowymi zarówno z przodu, jak i z tyłu. Tylny układ napędowy o mocy 350 kW zostanie uzupełniony o 250 kW z przodu. Przy łącznej mocy 600 kW, podwoją one zdolność regeneracyjną samochodu.
Silnik o mocy 350 kW (470 koni mechanicznych) pozwoli osiągnąć prędkość maksymalną 200 mil na godzinę (ok 320 km/h) na godzinę. Przedstawiciele Formuły E i FIA twierdzą, że stosunek mocy do masy jest dwa razy bardziej lepszy niż w pojazdach z niż porównywalnymi silnikami spalinowymi.
„Wspólnie z FIA zbudowaliśmy najwydajniejszy na świecie i zrównoważony samochód wyścigowy o wysokich osiągach. Gen3 to nasz najszybszy, najlżejszy, najmocniejszy i najwydajniejszy samochód wyścigowy" – powiedział dyrektor generalny Formuły E, Jamie Reigle.
Zdjęcia pojazdu zostaną pokazane za kilka miesięcy.
fot. Formula E