Dlaczego Facebook chce zmienić nazwę?
Jeśli nie „Facebook", to co?
Kalifornijski gigant zaczął działalność w 2004 roku od założenia przez Marka Zuckerberga serwisu społecznościowego TheFacebook. Witryna wciąż działa; według danych serwisu stronę facebook.com odwiedza miesięcznie prawie 2 mld użytkowników.
W roku 2012 Facebook zakupił platformę społecznościową Instagram, a w 2014 aplikację WhatsApp. Firma jest również właścicielem komunikatora Messenger.
W ostatnich latach Facebook znacznie rozszerzył działalność; obecnie daleko wykracza ona poza media społecznościowe. Firma kupiła wiele spółek działających w różnych dziedzinach technologicznych, medialnych i edukacyjnych. Ma także kilkaset zastrzeżonych znaków towarowych, związanych z usługami biurowymi, edukacyjnymi, programistycznymi itp.
Wielu obserwatorów wiąże zmianę nazwy korporacji Facebook właśnie z mnogością usług świadczonych przez firmę. Dlatego w internecie spekuluje się, że nową nazwą Facebooka może być „Meta". Organizacja Chan Zukerberg Initiative zastrzegła to słowo w amerykańskim urzędzie patentowym już w 2015 roku.
Inna z wymienianych przez internautów nazw to „World Changer" – niewykluczone, że odpowiadająca ambicjom kierownictwa firmy. Młodsi użytkownicy sugerują określenie „Teenage Wasteland", z racji tego, że według nich Facebook stał się serwisem społecznościowym dla ludzi starszych.
Tyle internetowych spekulacji. Niedługo zapewne poznamy nową nazwę Facebooka i będzie ona zapewne całkowitym zaskoczeniem dla wszystkich.
fot: Pixabay