Dyrektor generalny Snapchata krytykuje Facebooka
To nie tylko biznes
W wywiadzie dla „Economic Times" dyrektor Snapchata stwierdził, że Facebook „od czasu do czasu odkrywa, że ma negatywny wpływ na społeczeństwo". Zdaniem Speigela wyzwania, które dzisiaj pojawiają się w związku z działaniami mediów społecznościowych, niekoniecznie są problemem wszystkich gigantów branży Big Tech, a raczej jednej platformy (Facebooka).
Szef firmy z duszkiem powiedział też, że „najtrudniejszą i najbardziej frustrującą rzeczą jest to, że w branży technologicznej sprawy toczą się tak szybko i mają tak duży wpływ na wszystko, że jeśli nie bierzesz moralnej odpowiedzialności za swoje działania od samego początku, przepisy zwykle pojawiają się o wiele za późno".
Jakie jest rozwiązanie? Speigel przyznał, że ważne jest, aby wszystkie firmy technologiczne pracujące nad nowymi produktami od samego początku pomyślały o ich wpływie na społeczeństwo i upewniły się, że postępują właściwie. „Właściwie" nie tylko w kontekście użytkowników ich produktów, ale całego świata.
Przypomijmy, że Spiegal odrzucił ofertę sprzedania swojej firmy, którą dostał od Marka Zuckerberga w 2013 roku. Stwierdził, że ma „zupełnie inną wizję przyszłości".
fot. cellanr – Flickr (Wikipedia)