Facebook planuje zmianę nazwy
Kierunek: przyszłość
Facebook szykuje się do rebrandingu. Zmiany mają być ogłoszone w przyszłym tygodniu.
Nowa nazwa firmy ma pomóc gigantowi odciąć się od przeszłości – w tym przede wszystkim kontrowersji związanych z ujawnieniem obciążających platformę wewnętrznych dokumentów, opisanych cyklem artykułów w dzienniku „The Wall Street Journal", a także ogólnego spadku zaufania społecznego do sposobu, w jaki Mark Zuckerberg zarządza swoim imperium. Ale poprzez zmianę nazwy firma ma również zamiar skierować uwagę świata na przyszłość, czyli ogłoszone niedawno plany stworzenia metawersum – czegoś w rodzaju ucieleśnionego internetu, w którym nie tylko ogląda się treści, ale się w nim jest. Gigant ma ambicje pokazać, że jest nie tylko platformą społecznościową, a z tym przede wszystkim firma z niebieskim logo jest kojarzona.
Jaka będzie nowa nazwa firmy? To oczywiście najbardziej strzeżona obecnie tajemnica świata, nieznana nawet ścisłemu kierownictwu. Krążą plotki, że może mieć coś wspólnego ze słowem Horizon, nazwą jeszcze nieopublikowanej wersji platformy VR Facebook-meets-Roblox, którą spółka rozwija od kilku lat. Czy to prawda? Poczekajmy kilka dni.
fot. Gerd Altmann – Pixabay