Google Chrome popularniejszy od Opery
Wystarczyły zaledwie dwa dni, aby dopiero co zaprezentowana przez Google firmowa przeglądarka WWW przebiła popularnością przeglądarkę Opera.
Według danych z serwisu Clicky (http://getclicky.com), zbierającego informacje dotyczące przeglądarek, których używają użytkownicy odwiedzający którykolwiek z ponad 45 tysięcy witryn i portali internetowych zarejestrowanych w serwisie Clicky, przeglądarka Google Chrome, która swój debiut rynkowy miała 2 września br. (tak naprawdę strona z linkiem do pliku instalacyjnego została uaktywniona dopiero wieczorem polskiego czasu), już uzyskała – wg ostatnich notowań – 2,66 proc. udziału w przeglądarkowym rynku. Tym samym Chrome wyprzedziło produkt norweskich programistów – przeglądarkę Opera, której udział w rynku – wg Clicky – wynosi 1,477 proc. i zbliża się do kolejnego konkurenta – przeglądarki Safari (udział 5,422 proc.).
Warto jednak dodać, że powyższy rezultat nie jest najlepszy od czasu rynkowego debiutu Chrome. Przeglądarka Google’a 3 września uzyskała rezultat ponad 3 proc., jednak ostatnie sygnały (m.in. nasza publikacja) dotyczące podatności na exploity i wykryte dziury nieco ostudziły zapał użytkowników do wypróbowania nowego produktu Google.
Nie znamy jeszcze wyników analogicznego porównania w polskim internecie – serwis Ranking.pl zajmujący się podobnymi statystykami dla naszych łączy nie uwzględnił jeszcze obecności Chrome. Jednak gdyby przystawić wynik Chrome z serwisu Clicky do popularności przeglądarki Opera w Polsce (ok. 6,8 proc. wg notowań serwisu Ranking.pl na dzień 1 września br.), to w kraju nad Wisłą wciąż popularniejsza jest Opera, za to znacznie gorzej u nas wypada Safari – zaledwie 0,2 proc..
Niemniej, mimo imponującej dynamiki wzrostu, rywalizacja Google Chrome i Opera odbywa się na razie z tyłu stawki. Na czele wciąż królują Internet Explorer (łącznie wersje 6 i 7), który wg Clicky ma 54,828 proc. udziału w rynku, a w Ranking.pl 50,4 proc. oraz Firefox (łącznie wersje 1,2 i 3) używany odpowiednio przez 33,525 proc. (wg Clicky) i 41,9 proc. (wg Ranking.pl) internautów.
W każdej chwili można sprawdzić aktualne (bardzo dynamicznie zmieniające się) notowania przeglądarek, zarówno w serwisie Clicky, jak i w polskim serwisie Ranking.pl
Źródło: Clicky, Ranking.pl, opracowanie własne