Google i Facebook zapłacą za treści?
Koniec darmowych newsów
Australijska Komisja ds. Konkurencji i Konsumentów (ACCC) poinformowała, że wydawcy nabędą prawa do żądania opłat za treści ukazujące się na stronach i platformach koncernów takich jak Facebook albo Google.
ACCC w piątek udzieliła zgody organizacji Commercial Radio Australia (CRA), na zawarcie umowy z Facebookiem i Google'em w sprawie publikacji treści. CRA zrzesza 261 stacji radiowych, a nowe prawo obowiązujące w Australii pozwoli im zarabiać na treściach, z których korzystają korporacje Big Tech. CRA ma prawo przez 10 negocjować umowy dla swoich członków.
Od marca tego roku Facebook i Alphabet (właściciel Google'a) muszą zawierać umowy kupna/sprzedaży treści z australijskimi wydawcami. Dotyczy to tych źródeł, z których istnieje przekierowanie ruchu i reklam do witryn Big Tech.
CRA nie jest jedyną organizacją, która otrzymała zgodę ACCC na negocjowanie opłat za treści z dużymi międzynarodowymi koncernami. W sierpniu podobne pozwolenie dostało reprezentujące 81 wydawców zrzeszenie Country Press Australia.
fot. Pixabay