Google i Microsoft razem
Google Double Click dodało Microsoft Silverlight 2 do technologii wideo, na bazie których będą emitowane reklamy z platformy In-Stream, która połączy teraz największe formaty wideo (Flash, Real Media, Windows Media i ostatnio dodany Silverlight).
Oficjalnie Google podaje, że posunięcie to jest kolejnym krokiem strategii firmy, która ma na celu zwiększenie wydajności reklam klientów Double Click w internecie, wideo i kanałach mobilnych. Nie ulega jednak wątpliwości, że najbardziej istotnym powodem tej nieoczekiwanej kooperacji jest fakt zapowiadanego wykorzystania technologii Silverlight do prezentacji w sieci materiałów filmowych z Olimpiady w Pekinie. Z kolei Microsoft, który nie ma tak dużego systemu reklamowego, skorzysta z usług konkurencyjnego Google’a.
Witryna NBCOlimpics.com jako jeden z pierwszych serwisów wykorzysta połączenie informatycznych gigantów. Przewidywane 2500 godzin transmisji z wydarzenia sportowego tej rangi to nie lada gratka dla marketerów, korzyści z tego wynikające na pewno będą spore.
Źródło: HunterStrat