Google na szczycie listy wydawców
Aplikacje Google'a pobrano w lipcu ponad ćwierć miliarda razy.
Dane na temat liczby pobrań pochodzą z raportu „Top Mobile Publishers Worldwide" opublikowanego przez firmę Sensor Tower. Uwzględniono w nim aplikacje pochodzące z serwisów Google Play i App Store oraz podano wyniki zbiorcze.
O jedną trzecią do góry
Oprogramowanie koncernu z Mountain View zainstalowano w lipcu bieżącego roku 273,1 miliona razy, co oznacza wzrost o 37% w porównaniu z lipcem roku 2019.
Druga lokata w ujęciu globalnym przypadła Facebookowi, którego aplikacje (Facebook, Instagram, Messenger, WhatsApp) zainstalował ponad 215 milionów osób. Społecznościowy potentat zajął również drugą lokatę na platformie Google Play, ale w App Store dał się wyprzedzić Tencentowi i jego komunikatorom WeChat oraz QQ.
Pierwszą piątkę największych wydawców w sklepie Google Play uzupełniają Voodoo, Outfit7 i Crazy Labs. W App Store zamiast dwóch ostatnich firm znajdziemy Tencenta i ByteDance.
Największy czy najpopularniejszy?
Firma Sensor Tower opracowała również listę najpopularniejszych aplikacji niebędących grami. Zarówno na platformie Google'a, jak i Apple'a w lipcu wygrał TikTok koncernu ByteDance; w rezultacie platforma do publikowania krótkich klipów wideo zwyciężyła również w ujęciu globalnym.
TikTok został pobrany ponad 65 milionów razy, co oznacza wzrost o 21,4% w stosunku rok do roku. Najwięcej nowych użytkowników aplikacji pochodziło ze Stanów Zjednoczonych i Indonezji (odpowiednio: 9,7% i 8,5%).
Drugie miejsce w ogólnoświatowym rankingu pobrań przypadło Facebookowi. Spośród 53,6 miliona nowych instalacji największy odsetek odnotowano w Indiach (23,1%) i Indonezji (9,1%). Kolejne miejsca w pierwszej piątce zajęły Zoom, Instagram i WhatsApp.
Kto zarobił najwięcej?
Użytkownicy TikToka wygenerowali w lipcu przychody w wysokości ponad 102 milionów dolarów. Lwia część tej sumy (89%) pochodziła z Chin.
Drugą niezwiązaną z grami aplikacją na liście najbardziej dochodowego oprogramowania była przenośna wersja YouTube'a. Firma Google zarobiła dzięki niej prawie 77 milionów dolarów (54% w USA). Tinder, Tencent Video oraz iQIYI zamknęły pierwszą piątkę.
fot. Sensor Tower