Google wprowadza zakaz reklam narzędzi szpiegujących
Aktualizacja zasad
W najnowszej aktualizacji zasad prowadzenia kampanii reklamowych w usługach Google'a wprowadzono zakaz reklamowania aplikacji, które mogą być wykorzystane do szpiegowania. Chodzi o programy używane np. przez agresywnych partnerów, którzy chcą śledzić każdy ruch swojej ofiary, m.in. poprzez analizowanie jej połączeń lub lokalizacji.
Zabronione będą także reklamy sprzętu, który jest jednoznacznie promowany jako urządzenie szpiegowskie (np. specjalistyczne aparaty fotograficzne, kamery itd.). Konta osób naruszających regulamin zostaną zawieszone. Ich właściciele zostaną o tym powiadomieni z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem.
Kolejny krok w walce ze stalkingiem
Google już od jakiegoś czasu nie zezwala na zamieszczanie w Google Play aplikacji typu stalkerware. To złośliwe oprogramowanie, które służy do szpiegowania aktywności użytkowników bez ich wiedzy.
W poprzednim roku m.in. organizacja pozarządowa Electric Frontier Foundation i firma NortonLifeLock nawiązały współpracę w celu utworzenia Coalition Against Stalkerware (koalicji przeciw oprogramowaniu szpiegującemu). Na specjalnie utworzonej stronie internetowej znajdują się materiały edukacyjne i przydatne informacje dla ofiar stalkingu.
Jak wynika z badania NortonLifeLock, opublikowanego na początku tego roku, 46% Amerykanów przyznało się do stalkingu w sieci, przy czym mężczyźni są ponad 2 razy bardziej skłonni do korzystania z aplikacji typu stalkerware niż kobiety.
fot. Geralt – Pixabay