Google wspiera wydawców
Wsparcie dla mediów i czytelników
Nowa inicjatywa „News experience" to część szerszego projektu, którego celem jest wsparcie wydawców. W związku z pandemią Covid-19 Google już wcześniej zapewnił finansowanie 5300 lokalnym serwisom informacyjnym dzięki funduszowi pomocy dla dziennikarzy, zwolnieniom z opłat za reklamy i kampaniom o wartości 15 mln dolarów.
Google poinformował, że w ramach kolejnej inicjatywy podpisał umowę ze Spiegel Group w Niemczech, InQueensland i InDaily w Australii oraz Diarios Associados w Brazylii. Dzięki wdrażanemu programowi wydawcy będą mogli przygotowywać wysokiej jakości materiały, a pokrycie kosztów paywalla, czyli płatnego dostępu do artykułów, umożliwi dotarcie do nich szerokiemu gronu odbiorców.
Nowy program ma zostać uruchomiony jeszcze w tym roku.
Kontrowersje wokół newsów
Kwestia współpracy Google'a z wydawcami i płacenia im za newsy jest na tapecie od dłuższego czasu. Firmie zarzucono, że nie płaci za wyświetlanie fragmentów wiadomości i innych treści na swoich stronach wyszukiwania. Francja niedawno nakazała koncernowi negocjowanie z wydawcami w sprawie takich płatności. Google utrzymuje jednak, że nie sprzedaje ani wyszukiwań, ani kliknięć.
fot. Simon – Pixabay