Google: zabawki nie dla dzieci wyświetlane dzieciom
Niezadowolenie reklamodawców
W Wielkiej Brytanii informacje o zabawkach erotycznych, alkoholach oraz inwestycjach dużego ryzyka można było znaleźć w reklamach wyświetlanych przez Google'a użytkownikom bez bariery wiekowej.
Po rozpoczęciu egzekwowania przez Wielką Brytanię przepisów chroniących dzieci poniżej 18. roku życia przed śledzeniem w internecie, Google zaczął modyfikować ustawienia w swoich usługach w Europie.
Chodziło głównie o używanie automatycznych narzędzi do blokowania wyświetlania reklam związanych z takimi kategoriami, jak alkohol, hazard i leki na receptę osobom, które nie są zalogowane na konto Google lub nie mają ukończone 18 lat.
Reklamodawcy, którzy na skutek blokady giganta zaczęli tracić zyski zaczęli nieprawidłowo oznaczać swoje reklamy, co doprowadziło do sytuacji, którą opisujemy powyżej.
Google poproszony przez Reutera o komentarz oświadczył: „Mamy zasady, które ograniczają wyświetlanie niektórych kategorii reklam wrażliwych na wiek (...) Reklamy, o których mowa, zostały błędnie oznaczone i w tym przypadku nie powinny być wyświetlane. Podejmujemy natychmiastowe kroki w celu rozwiązania tego problemu". Nie odpowiedział jednak na pytanie jak często dochodziło do naruszeń prawa.
fot. Pan xiaozhen – Unsplash