Hakerzy podszywają się pod Apple'a i Netfliksa
Nie słabnie intensywność ataków phishingowych.
Jak podaje firma Check Point, Apple i Netflix to przedsiębiorstwa, pod które najczęściej podszywają się hakerzy, podsuwając nam fałszywe strony internetowe. Wybierają budzące zaufanie, popularne marki, które zachęcą użytkownika do wejścia na spreparowaną stronę.
Apple coraz popularniejsze
W badaniu przeprowadzonym przez Check Point przeanalizowano pierwszy kwartał 2020 r. W tym czasie przypadki podszywania się pod Apple'a były o 8% częstsze względem poprzedniego kwartału. Coraz częściej zdarzają się też strony udające Netfliksa (9% wszystkich przypadków) oraz Yahoo! (6%).
Pod uwagę brane są różne typy ataków – zarówno te skłaniające użytkownika do odbierania SMS-ów premium, jak i mające na celu kradzież danych.
Na to trzeba uważać
Na liście marek często wykorzystywanych przez włamywaczy znalazły się również WhatsApp, Paypal, Chase (bank z USA), Facebook, Microsoft, eBay oraz Amazon. Eksperci zauważają też, że przestępcy coraz chętniej do wzbudzenia zaufania wykorzystują fakt, że firmy te angażują się w akcje związane z koronawirusem.
– W najbliższych miesiącach phishing może stanowić coraz większe zagrożenie, zwłaszcza że przestępcy wciąż żerują na obawach i potrzebach ludzi korzystających z podstawowych usług – tłumaczy Maya Horowitz, dyrektor ds. wywiadu i badań w Check Point. – Jak zawsze radzimy użytkownikom przede wszystkim zachować ostrożność.
Stała liczba
Badanie wskazuje jednak, że trwający stan izolacji nie przyczynił się do ogólnego wzrostu liczby ataków phishingowych. Ilość fałszywych e-maili i linków utrzymuje się na podobnym poziomie, z tym że coraz więcej związanych jest z obecną sytuacją na świecie.
Hakerzy modyfikują więc metody działania, ale nie zwiększają intensywności.
fot. Needpix (główne), Pixabay