Hulajnogi pod kontrolą
Koniec z e-samowolą
W Polsce nie uchwalono jeszcze ustawy, która określałaby zasady korzystania z pojazdów takich jak elektryczne hulajnogi albo monocykle. W rezultacie wśród pieszych mkną często jednoślady przekraczające prędkość 30 km/h, a wypożyczone elektryczne hulajnogi są pozostawiane gdzie popadnie.
Tutaj nie parkuj
Władze Lublina jako pierwsze spróbowały uporządkować reguły użytkowania środków transportu osobistego. Od dzisiaj, 18 września, zaczyna obowiązywać umowa podpisana z firmami Bolt i blinkee.city – operatorami wypożyczalni hulajnóg elektrycznych.
Na podstawie porozumienia w wybranych strefach (ul. Krakowskie Przedmieście, Plac Litewski, Ogród Saski oraz stare miasto) prędkość maksymalna hulajnóg będzie ograniczana do 12 km/h; aplikacje dostarczone przez operatorów nie pozwolą tam poruszać się szybciej.
W tych samych obszarach miasta zakazane jest parkowanie hulajnóg. W uruchamianej na smartfonie aplikacji odpowiednia opcja jest nieaktywna. Pozostawienie hulajnogi w strefie wyłączonej z parkowania skutkuje naliczaniem opłat tak jak w przypadku zwykłej jazdy.
fot. lublin.eu