Instagram postawi na rozwój wideo i rekomendacji
Instagram jak TikTok?
Szef Instagrama w opublikowanym na Twitterze krótkim filmie, w którym zapowiada czekające platformę zmiany, tłumaczy, że Instagram „nie jest już aplikacją do udostępniania zdjęć". Wskazuje, że użytkownicy portalu społecznościowego coraz częściej szukają w nim po prostu rozrywki, a „konkurencja jest poważna". Jako przykład podaje platformy YouTube i TikTok.
Changes are coming to video on Instagram
— Adam Mosseri (@mosseri) June 30, 2021
At Instagram we’re always trying to build new features that help you get the most out of your experience. Right now we’re focused on four key areas: Creators, Video, Shopping and Messaging. pic.twitter.com/ezFp4hfDpf
Mosseri wskazuje cztery dziedziny, w których serwis planuje się rozwinąć: wspieranie twórców, wideo, zakupy przez Instagrama i system wiadomości. Najważniejszy jest jednak, zdaniem szefa platformy, rozwój wideo. Filmy na Instagramie maja stać się „pełnoekranowe, immersyjne i zajmujące", co jednoznacznie wskazuje, iż podanie jako głównej konkurencji TikToka i YouTube'a nie było przypadkowe – Instagram zamierza w pełni postawić na nowe opcje w zakresie udostępniania wideo.
Algorytmy treści
Kolejną zmianą, którą zapowiedział Adam Mosseri, jest inne wyświetlanie treści. Instagram, za pomocą specjalnych algorytmów, będzie proponować użytkownikom posty i tematy, które nie są przez nich jeszcze obserwowane. Mosseri określa taki mechanizm mianem „rekomendacji". Wiąże się to z doniesieniami o testowaniu przez platformę „polecanych treści" dobieranych przez algorytm AI, które pojawią się w sekcji aktualności (tak jak na Facebooku) – również przed postami znajomych. Instagram pozwoli na ich personalizację poprzez umożliwienie użytkownikom wyboru zainteresowań z odpowiedniej listy.
fot. Pixabay