Kaczor Donald obstawia u buka
Ryzykowna decyzja
Redakcja japońskiego wydania magazynu „Forbes" poinformowała, że światowy gigant rozrywki planuje uruchomienie działu hazardu sportowego online za pośrednictwem kanału ESPN.
Popularność kanału ESPN rośnie: tylko w tym roku przybyło mu 66% subskrybentów. Jest to związane prawdopodobnie z uzyskaniem przez stację prawa do transmisji na żywo rozgrywek National Football League (NFL) na 10 lat od 2023 roku.
Wiadomość podana przez „Forbesa" wywołała żywą dyskusję. Biorąc pod znaczenie Disneya w kulturze masowej, analitycy zastanawiają się, w jaki sposób działalność związana z hazardem wpłynie na wizerunek firmy.
Dotychczasowe skojarzenia związane z marką (sympatyczni bohaterowie kreskówek, wzruszające sceny, podnoszące na duchu historie) są znacząco odległe od hazardu i emocji z nim związanych.
„Przeprowadziliśmy dokładne badania pod kątem wpływu hazardu nie tylko na markę ESPN, ale także na Disneya (...)." – powiedział dyrektor generalny firmy, Bob Chapek. Stwierdził także, że z analizy wynika, iż Disney powinien rozważyć zaangażowanie się w hazard online, a ESPN jest do tego idealną platformą.
fot. Adrian Valverde - Unsplash