Linie lotnicze ostrzegają przed 5G
Olbrzymi kryzys na horyzoncie
Pasmo C pozwoli AT&T i Verizon ulepszyć obecną sieć 5G, której zasięg i jakość nie są zadowalające i nie gwarantują przewoźnikom dobrego zasięgu.
Tej wersji firm telekomunikacyjnych nie potwierdzają amerykańscy przewoźnicy, którzy wraz z Federalną Administracją Lotnictwa (FAA) ostrzegają przed zakłóceniami mogącymi wpłynąć na wrażliwe przyrządy samolotów, na przykład wysokościomierze.
Dyrektorzy generalni linii lotniczych m.in. American Airlines, Delta Air Lines, United Airlines, Southwest Airlines w liście do dyrektora Krajowej Rady Gospodarczej Białego Domu Briana Deese, sekretarza ds. transportu Pete'a Buttigiega, administratora FAA Steve'a Dicksona i przewodniczącej Federalnej Komisji Łączności (FCC) Jessiki Rosenworce ostrzegają, że w związku z zaistniałą sytuacją będą zmuszeni odwołać ponad 1100 lotów krajowych co dotknie ponad 100 tysięcy pasażerów.
Pod listem podpisały się również największe firmy kurierskie, m. in. UPS Airlines, Alaska Air, Atlas Air, JetBlue Airways i FedEx Express, ostrzegając, że odwołanie takiej liczby lotów sparaliżuje handel w całym kraju.
AT&T i Verizon, które kosztem 80 miliardów dolarów wygrały przetarg na obsługę pasma C, na początku stycznia zgodziły się na utworzenie stref buforowych wokół 50 lotnisk, aby zmniejszyć ryzyko zakłóceń. Niemniej jednak stoją na stanowisku, że zastosowana technologia jest bezpieczna, a pasmo C 5G zostało z powodzeniem wdrożone w 40 innych krajach i nie spowodowało zakłóceń w awiacji.
fot. Justin Hu – Unsplash