Maszynowy asystent pomoże w pisaniu tekstów marketingowych
Większa kreatywność dzięki algorytmom
Twórcy programu Writer ogłosili, że udało im się sprzedać akcje o wartości 21 milionów dolarów. Reklamują oni swoje narzędzie wykorzystujące algorytmy uczenia maszynowego jako asystenta pisania dla zespołów marketingowych. Zdobyte pieniądze posłużą zwiększeniu zespołu pracowników i pozyskaniu klientów.
Założyciele Writera (powstał w 2015 roku) – May Habib i Waseem Alshikh – chcą rozwijać program, żeby zapewnić świetne narzędzie do pisania dla wszystkich firm, które tworzą teksty marketingowe w dużych ilościach.
Szanuj swój tekst
Oprogramowanie ma pomagać w przygotowywaniu bardziej przejrzystych i spójnych komunikatów. Pozwala na wtórne kreatywne wykorzystanie raz napisanych treści. Writer potrafi rozpoznać i ocenić między innymi takie elementy tekstu jak fragmenty plagiatu, złożoność zdań, styl, długości akapitów, pisownię i gramatykę. Umożliwia umieszczanie fragmentów tekstów w bibliotece zawierającej tagi, filtry itp., które ułatwiają szybkie odnalezienie potrzebnej treści.
Funkcje administratora Writera pozwalają szefom zespołów ustalać obowiązujące w całej organizacji reguły redakcyjne dotyczące np. użycia wielkich liter. Program oferuje też przykładowe szablony przewodników stylu.
Writer należy do grupy narzędzi, które wykorzystują przetwarzanie języka naturalnego (NLP) i sztuczną inteligencję w celu analizowania dużych ilości danych językowych.
fot. Glenn Carstens-Peters – Unsplash