Messenger jako centrum informacyjne Covid-19
Facebook uruchamia centrum informacyjne, które pod szyldem Messengera będzie rozpowszechniać wiadomości na temat epidemii koronowirusa.
W serwisie znajdą się wskazówki dotyczące zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa. Centrum stawia sobie także za cel ograniczenie przekazywania w internecie fałszywych wiadomości na temat rozwoju epidemii, jej ognisk albo sposobów zapobiegania chorobie. Messenger chce ponadto zapewnić możliwość podtrzymania w czasie domowej kwarantanny kontaktów z przyjaciółmi, rodziną, współpracownikami, nauczycielami itp.
Aby zwalczyć dezinformację na temat koronawirusa, centrum dostarczy szczegółowe wiadomości na jego temat. Będą one pochodzić od Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), krajowych ośrodków kontroli i zapobiegania chorobom oraz od Funduszu Narodów Zjednoczonych na rzecz Dzieci (UNICEF).
Stan Chudnovsky, wiceprezes Messengera, napisał w firmowym blogu, że zespół odpowiedzialny za komunikator zauważył zwiększenie o 70% liczby osób biorących udział w grupowych rozmowach wideo, a czas spędzony na wideoczatach się podwoił.
fot. Facebook