Meta dzieciom
Bądź miły w internecie
Kampania Pledge Planets ma pomóc najmłodszym użytkownikom mediów społecznościowych w nauce bezpiecznego korzystania z internetu i podejmowania „zdrowych" decyzji w sieci, dowiadujemy się z wpisu na blogu Erika Michaela Weitzmana, dyrektora ds. zarządzania produktami w Messenger Kids.
Pierwszy odcinek, zatytułowany „Bądź miły", zawiera dwie gry, które pomogą dzieciom „nauczyć się i ćwiczyć, jak zachowywać się w sieci". Gracze muszą pomagać właścicielom sklepów w czytaniu recenzji i dopasowywać każdą recenzję do właściwej odpowiedzi online. Ta gra uczy dzieci rozpoznawania życzliwych i nieżyczliwych zachowań oraz zapoznawania się z narzędziami, takimi jak blokowanie i zgłaszanie.
W drugiej grze uczestnicy tworzą zamówienie na kanapki, wybierając emotikonkę, która najlepiej odzwierciedla nastrój klienta. Ta gra uczy dzieci, jak odczytywać emocje internautów.
Młodzi odchodzą
Weitzman napisał, że firma opracowała kampanię pod kierunkiem ekspertów w dziedzinie cyberbezpieczeństwa i rozwoju dzieci. Meta (wtedy jeszcze Facebook) po raz pierwszy uruchomiła Messenger Kids w 2017 roku, aplikacja jest przeznaczona dla dzieci, rodzice mają nad nią nadzór, kontrolę i możliwość zatwierdzania kontaktów.
Niedawno ujawnione wewnętrzne dokumenty pokazują, że Meta traci młodych użytkowników, a jedna z prognoz przewiduje, że straci 45 proc. swoich nastoletnich użytkowników w ciągu najbliższych dwóch lat.
fot. Messenger News