Miami przeciw mikromobilności (a nawet za nią)
Nowa szansa, nowe warunki
Władze Miami opowiedziały się niedawno za zakończeniem programu pilotażowego, który pozwalał na prowadzenie wypożyczalni hulajnóg elektrycznych w centrum miasta. Decyzja ta praktycznie wyeliminowała elektryczne jednoślady na małych kółkach z miejskich ulic.
Po kilkunastu dniach i krytyce w mediach społecznościowych, komisarze Miami dokonali reasumpcji głosowania i stosunkiem głosów 3:1 przywrócili tymczasowo możliwość wynajmowania elektrycznych hulajnóg w dzielnicach Edgewater, Brickell i Coconut Grove do 5 stycznia 2022 roku (wcześniej głosowali przeciw stosunkiem 4:1).
Tym razem korzystający z usługi będą musieli mieć założone kaski podczas jazdy. Dodatkowo miasto wprowadzi bardziej rygorystyczny limit parkowania, aby zmniejszyć bałagan na chodnikach. Ograniczono również czas, w którym dopuszczalne jest poruszanie się e-hulajnogami.
Komisarz Ken Russell, reprezentujący dzielnice, w których mikromobilność jest obecnie dozwolona, zachwalał hulajnogi elektryczne jako dobre rozwiązanie dla osób dojeżdżających do pracy na pierwszym i ostatnim kilometrze ich podróży.
Według zastępcy burmistrza miasta, Nzeribe Ihekwaba, program przyniósł 2,5 miliona dolarów dodatkowych przychodów, z czego około połowa została wydana na nowe ścieżki rowerowe.
fot. icsilviu – Pixabay