Microsoft ma problemy ze smartfonami Samsunga
Kłopoty z synchronizacją
Microsoft przyznał, że smartfony Samsunga zarządzane zdalnie za pośrednictwem platformy Intune tracą z nią połączenie. Zdarza się to po aktualizacji lub automatycznym ponownym uruchomieniu urządzenia.
Użytkownicy od dawna sygnalizują niezgodność smartfonów Samsunga z systemem Intune, często związaną z procedurą zmiany hasła. Komunikat Microsoftu zdaje się potwierdzać to coraz częstsze zjawisko.
Problem występuje na smartfonach Samsung Galaxy z Androidem 9 zarządzanych przez administratora systemu lub za pomocą profilu Android Enterprise. Zauważono też, że brak zgodności z platformą Intune zdarza się na wszystkich urządzeniach z Androidem 11 zarządzanych tylko w ramach Android Enterprise.
W pierwszym przypadku awarię powoduje automatyczne ponowne uruchomienie, a w drugim samodzielna aktualizacja. Użytkownik smartfona uznanego przez Intune'a za niezgodny może utracić dostęp do zasobów firmowych. Aby rozwiązać problem, konieczne jest ręczne odblokowanie telefonu i uruchomienie synchronizacji.
Przeznaczeniem platformy Intune jest zdalne zarządzanie urządzeniami i aplikacjami mobilnymi (MDM i MAM). Microsoft ma na tym polu silną konkurencję m.in. w postaci usług firm Apple i Jamf, więc problemy z Samsungami są dla giganta nieco kłopotliwe. Konieczność osobistej interwencji użytkownika, aby pokonać opór Intune'a nie sprawia dobrego wrażenia.
fot. Pixabay