Microsoft partnerem polskiej wersji internetowego serialu Lonelygirl15
Lonelygirl15 udawała 16-letnią dziewczynę o imieniu Bree, opowiadającą o swoim życiu przed kamerą wideo. We wrześniu 2006 roku okazało się, że to w rzeczywistości Jessica Rose, 20-letnia aktorka z Nowej Zelandii, mieszkająca w Los Angeles, a jej wideoblog to przedsięwzięcie zorganizowane przez zawodowych filmowców – Ramesha Flindersa i Milesa Becketta.
(LonleyGirl15 obejrzano łącznie 130 milionów razy)
Twórcy polskiej wersji zapowiadają, że ich produkcja to koktajl dokumentu, reality i filmu fabularnego przetykany sensacyjnymi, zagadkowymi wątkami. Każdy z odcinków będzie trwał od 1 do 5 minut. Jego twórcy liczą też na to, że uda im się zaangażować internautów na tyle, by wokół serialu powstała społeczność. Serial rusza w najbliższy poniedziałek, pierwszy odcinek pojawi się na stronie www.n1ckola.pl.
Angażując się w ten projekt, Microsoft wykorzystał innowacyjne narzędzia marketingowe. Produkty firmy nie tylko będą pojawiały się w serialu w postaci product placementu, ale również będą miały realny wpływ na fabułę i dalsze zdarzenia.
Źródło: Mediarun, Gazeta, Microsoft, inf. własna