Miliony na fałszywych reklamach
„Król oszustwa"
Departament Sprawiedliwości USA poinformował, że w latach 2014–2016 Andriej Żukow wraz ze wspólnikami podpisał szereg umów z sieciami reklamowymi na emisję reklam w internecie. Żadne reklamy jednak nie były wyświetlane, a zamiast tego przestępcy używali botów i wynajętych serwerów w celu symulowania odbiorców reklam w fałszywych witrynach New York Timesa i New York Daily News.
Chociaż reklam nigdy nie oglądali ludzie, Żukow i spółka zarobili około 7 mln dolarów. Fałszywy projekt reklamowy nazwano Methbot, od uruchomionej przez Żukowa sieci reklamowej Media Methane.
W swoje przedsięwzięcie Rosjanin zaangażował programistów i innych specjalistów, którzy pomagali mu w budowie koniecznej infrastruktury. Według władz amerykańskich Żukow sam siebie nazywał „królem oszustwa".
W maju 2021 roku Żukow został uznany za winnego oszustwa i prania pieniędzy oraz skazany na 10 lat więzienia. Rosjanin ma też zapłacić 3,8 mln dolarów kary.
fot. Pixabay