Na czym zarabiają influencerzy?
Serwis Influence.co opublikował wyniki ankiety na temat influencerów.
W badaniu „Social Media Influencers: Perceptions vs. Reality" uczestniczyło 879 osób, wśród których 69 osiągnęło mocną pozycję jako influencerzy, a 810 aspiruje do takiego statusu. Respondenci odpowiadali na pytania dotyczące różnych zagadnień, m.in. struktury przychodów uzyskiwanych dzięki prowadzeniu działalności w sieci.
Przede wszystkim sponsor
Wśród najbardziej wpływowych osób ponad 3/4 (78%) otrzymuje pieniądze od sponsora (firmy lub marki). Więcej niż połowa ankietowanych (58%) zarabia na płatnych reklamach. Czym różnią się od siebie te źródła przychodów? Sponsorzy płacą za pokazywanie się w ubraniach konkretnej marki lub używanie określonych akcesoriów bądź gadżetów w materiałach zamieszczanych w internecie. Reklamodawcy wykładają z kolei pieniądze za wyraźne wskazanie ich produktu po przerwaniu głównego wątku materiału zamieszczonego w sieci przez influencera.
Kolejnymi składnikami na liście dochodów są prowizje i programy partnerskie (marketing afiliacyjny) – wpływy z tych źródeł wynoszą odpowiednio 41% i 39%. Pojawianie się na ważnych wydarzeniach (eventach) przynosi wpływy 29% influencerów; niewiele mniejszy odsetek (26%) dorabia sprzedażą osobistą, a 16% prowadzi sprzedaż cyfrową. Tylko 6% influencerów otrzymuje pieniądze od internautów śledzących ich w sieci.
Gdzie i ile?
Niemal 9 na 10 influencerów (88%) najchętniej udziela się w serwisie Instagram. Drugi na liście jest Facebook (14%), a trzeci Pinterest (10%). Kolejne pozycja zajmują Twitter (9%), TikTok i YouTube (po 6%). Zaledwie dla 4% wpływowych osób najważniejszą platformą, na której prowadzą działalność, jest blog. Po 3% influencerów korzysta z serwisów Snapchat, LinkedIn oraz innych usług.
Szacuje się, że w 2015 r. wartość usług reklamowych świadczonych przez iinfluencerów sięgnie 15 mld dolarów. Średni czas poświęcony na pracę związaną z przygotowaniem materiałów do zamieszczenia w sieci wynosi 22 godziny.
Jeśli chodzi o zarobki, to influencerzy oczekiwaliby średnio 97 020 dolarów rocznie; tymczasem przeciętne dochody z tytułu prowadzenia działalności w internecie są dużo mniejsze: wynoszą 6193 dolary.
fot. Influence.co