Oppo wyprzedza Huawei
Największa sprzedaż na największym rynku
Z raportu opublikowanego przez firmę Counterpoint Research wynika, że w styczniu Oppo po raz pierwszy została najlepiej sprzedającą się marką smartfonów w Chinach.
Płaci Huawei
Na początku roku udziały Oppo w chińskim rynku smartfonów osiągnęły 21 procent. Wystarczyło to do prześcignięcia marek Huawei i Vivo (obydwie z 20-procentowym udziałami). Pierwszą piątkę zamykają Xiaomi i Apple (po 16 procent sprzedaży).
W porównaniu ze styczniem roku 2020 sprzedaż smartfonów marki Oppo zwiększyła się o 26 proceny (zaś w porównaniu z grudniem ubiegłego roku wzrosła o 33 procent).
Za sukces Oppo zapłacił koncern Huawei. Analitycy firmy Counterpoint Research wymieniają dwie przyczyny tego stanu rzeczy. Po pierwsze, amerykańskie sankcje i wynikające z nich trudności w zdobyciu części do produkcji sprawiły, że Huawei musiał skoncentrować się bardziej na segmencie premium. Najczęściej kupowane aparaty ze średniej półki dostarczają obecnie inni producenci (w tym Oppo). Po drugie, koncern Huawei pozbył się marki Honor, więc jej część sprzedaży nie idzie już na konto dotychczasowego potentata.
fot. Oppo