Popularność NFT rośnie
Duże marki w cyfrowym świecie
NFT (Non-Fungible Token – niewymienne tokeny), czyli unikalne zasoby cyfrowe lub przedmioty kolekcjonerskie, których wyjątkowość jest potwierdzana z wykorzystaniem technologii blockchain, wywołały w mijającym roku spory szum. Szybko zmieniły się z niejasnego i zarezerwowanego dla geeków pojęcia w jeden z najbardziej pożądanych elementów cyfrowego świata.
Twardym dowodem na rosnące zainteresowanie niewymiennymi tokenami są wyniki Google Trends, zgodnie z którymi po raz pierwszy liczba wyszukiwań terminu „NFT" przerosła liczbę zapytań o słowo „krypto". Wyniki te odbijały życiowy trend – rynek kryptowalut w ciągu ostatnich kilku tygodni zaliczył spadek liczby transakcji, natomiast sprzedaż NFT systematycznie rosła. Jak wynika z danych ujawnionych w listopadzie, wielkość sprzedaży na platformie aukcyjnej OpenSea wzrosła do ponad 10 miliardów dolarów, czyli aż o 14 500 procent w porównaniu z 2020 rokiem.
Wzrost sprzedaży tokenów NFT, inwestycyjnego hitu kryptoświata w 2021 roku, będzie trwał w przyszłym roku. Do cyfrowej przestrzeni NFT, oprócz artystów i celebrytów, zaczną wchodzić kolejne duże marki. Przypomnijmy, że Adidas właśnie zaprezentował linię ubrań nazwaną „Into the Metaverse", sprzedawaną jako NFT. Na pierwszych transakcjach cyfrowych zarobił ponad 22 miliony dolarów.
fot. Adidas