Posiadacze zegarków i opasek marki Garmin mają problem
- Globalna awaria producenta marki Garmin
Od wczoraj (23 lipca) użytkownicy gadżetów Garmina mają problem z synchronizacją danych z chmurą Garmin Connect. Problemowa sytuacja wciąż trwa i wpływa na wszystkie usługi oferowane przez producenta wearables, łącznie z siecią obsługi telefonicznej i stroną internetową firmy.
Pierwsze komunikaty przedstawicieli marki Garmin informowały o krótkiej awarii związanej z konserwacją łączy. Teraz już wiadomo, że to poważna awaria, prawdopodobnie spowodowana atakiem hakerskim typu ransomware.
Brak pomysłu na rozwiązanie sytuacji
Nie ma jeszcze oficjalnych informacji na temat proponowanego rozwiązania sprawy. Szczególny kłopot mają klienci czekający na zsynchronizowanie zaległych danych. Przerwa w działaniu forów konsumenckich i telefonicznej obsługi klienta dodatkowo utrudnia uzyskanie pomocy.
Według redakcji ZDNet doszło do ataku cyberprzestępców i usługi Garmina będą niedostępne dla użytkowników do 25 lipca.
Synchronizacja ręczna
Aby przesłać informacje z zegarka lub opaski do aplikacji zewnętrznej, takiej jak np. Strava, trzeba to zrobić ręcznie. Wystarczy podłączyć zegarek Garmina do komputera i wejść do niego, tak jakby to był dysk lub karta SD. Na komputerach Mac trzeba użyć w tym celu narzędzia Android File Transfer.
Po znalezieniu folderu Activity trzeba przewinąć w dół i znaleźć najnowszą wersję .fit. a potem przeciągnąć żądane pliki do komputera. Usługi takie jak Strava na podstawie pliku .fit wygenerują pełną aktywność, identyczną z tym, co byłoby widoczne w apce Garmina.
fot. Twitter