Pożytki z pandemii
Przynajmniej jedna branża może być (warunkowo) zadowolona z zamrożenia gospodarki.
Analitycy z firmy Adjust zbadali, jak zmieniała się popularność usług online w związku z pandemią koronawirusa i wszystkimi jej konsekwencjami. Średnia liczba pobrań aplikacji służących do obsługi wiadomości wzrosła między styczniem a kwietniem br. o 37%, a liczba aktywnych użytkowników serwisów informacyjnych – o 59%.
W USA jeszcze więcej
Po rozbiciu danych na poszczególne regiony okazuje się, że w Stanach Zjednoczonych liczba użytkowników aplikacji newsowych zwiększyła się w omawianym okresie o 104%; liczba pobrań aplikacji wzrosła o 53%, a liczba codziennych sesji w serwisach – o 69%. Największe wzrosty odnotowano w marcu br., kiedy wprowadzono najbardziej restrykcyjne obostrzenia wymuszające zachowanie dystansu społecznego, a ludzie zostali wręcz aresztowani w domach.
Pandemia jest uciążliwa dla każdej branży, jednak, jak się okazuje, przynajmniej sektor medialny może wyciągnąć z niej jakieś korzyści. Z powodu zamrożenia gospodarki załamał się niemal sektor reklamy w gazetach i magazynach papierowych, wzrosły natomiast przychody z tytułu subskrypcji serwisów informacyjnych online.
NYT na topie
Największym w USA subskrypcyjnym beneficjentem pandemii jest The New York Times Company, wydająca m.in. dziennik „The Nerw York Times" (NYT). W ciągu pierwszych trzech miesięcy br. gazeta zyskała więcej subskrybentów cyfrowych, niż udało się przyciągnąć w dowolnym kwartale od 2011 r. (kiedy firma zaczęła pobierać opłaty za treści publikowane w internecie). Między styczniem a marcem br. liczba subskrybentów NYT w wersji online wzrosła o 587 tys. Lwia część tej grupy (468 tys.) zdecydowała się płacić za sekcję wiadomości, a pozostałe 119 tys. wykupiło abonament także na pozostałe sekcje dziennika (m.in. krzyżówki i przepisy kulinarne).
Pod koniec marca NYT miał ponad 5 mln abonentów cyfrowych. Całkowita liczba prenumerat, w tym prenumerata wersji drukowanej, wynosiła 5,841 mln. Całkowite przychody z subskrypcji wzrosły o 5,4% w okresie 3 miesięcy (do 285,4 mln dolarów). Przychody ogółem wzrosły o 1% (do 443,6 mln dolarów).
Pod koniec kwietnia The New York Times Company poinformowała, że całkowita liczba subskrypcji cyfrowych i drukowanych przekroczyła 6 mln. Dyrektor generalny firmy Mark Thompson spodziewa się, że przychody z reklam będą nadal spadać (aż o 55% w 2. kwartale), jednak oczekuje, że biznes subskrypcyjny wzmocni przedsiębiorstwo.
fot. Gerd Altmann – Pixabay