Raytracing - które gry będą z niego korzystały?
Po zaprezentowaniu pierwszych kart graficznych dla graczy GeForce RTX opartych na architekturze NVIDIA Turing, firma NVIDIA ujawniła listę gier, w tym m.in. Battlefield V oraz Shadow of the Tomb Raider, wykorzystujących możliwości platformy NVIDIA RTX, która umożliwia zastosowanie techniki raytracingu w czasie rzeczywistym oraz całkowicie nowej
„Platforma NVIDIA RTX i karty graficzne GeForce RTX z serii 20 zapewniają raytracing w czasie rzeczywistym w grach 10 lat wcześniej, niż ktokolwiek się spodziewał", powiedział Tony Tamasi, wiceprezes ds. treści i technologii w firmie NVIDIA. „Dzięki interfejsowi SI i sprzętowej akceleracji promieni światła wbudowanych w karty graficzne GeForce RTX, gry wykorzystujące te futurystyczne techniki wkrótce trafią na nasze komputery".
Platformie NVIDIA RTX towarzyszy rozbudowany zestaw narzędzi, za pomocą których twórcy gier mogą dodawać efekty raytracingu i SI do swoich tytułów, w tym sprzętowe i programowe rozwiązania umożliwiające stosowanie nowoczesnych programowalnych shaderów, efektów opartych na raytracingu i przetwarzania wykorzystującego algorytmy głębokiego uczenia się. Platforma NVIDIA RTX obsługuje nowy interfejs API DirectX Raytracing (DXR) firmy Microsoft, gry wykorzystujące tę technologie z interfejsami API Windows lub Vulkan oraz akcelerację sprzętową zintegrowaną z architekturą NVIDIA Turing.
„GeForce RTX i architektura NVIDIA Turing stanowią zadziwiająco potężne fundamenty do tworzenia gier, po raz pierwszy w historii łącząc akcelerację raytracingu, sprzęt przyspieszający sztuczną inteligencję oraz programowalne cieniowanie w jednym procesorze graficznym", powiedział Tim Sweeney, dyrektor generalny Epic Games.
Raytracing w czasie rzeczywistym zyskuje popularność z grach
Gry, które wykorzystają technologię raytracingu w czasie rzeczywistym to m.in.:
• Assetto Corsa Competizione od Kunos Simulazioni/505 Games
• Atomic Heart od Mundfish
• Battlefield V od EA/DICE
• Control od Remedy Entertainment/505 Games
• Enlisted od Gaijin Entertainment/Darkflow Software
• Justice od NetEase
• JX3 od Kingsoft
• MechWarrior 5: Mercenaries od Piranha Games
• Metro Exodus od 4A Games
• ProjectDH od devCAT firmy Nexon
• Shadow of the Tomb Raider od Square Enix/Eidos-Montréal/Crystal Dynamics/Nixxes
Karty graficzne GeForce RTX, oparte na rdzeniach tensorowych architektury Turing, które wykonują błyskawiczne obliczenia sieci neuronowych, obsługują również technikę Deep Learning Super-Sampling (DLSS), w której stosuje się algorytmy głębokiego uczenia się oraz sztucznej inteligencji do poprawy renderowanego obrazu, co owocuje wysoką precyzją i wyrazistością krawędzi obiektów w grach.
Technika DLSS zostanie zaimplementowana m.in. w następujących tytułach:
• Ark: Survival Evolved od Studio Wildcard
• Atomic Heart od Mundfish
• Dauntless od Phoenix Labs
• Final Fantasy XV od Square Enix
• Fractured Lands od Unbroken Studios
• Hitman 2 od IO Interactive/Warner Bros.
• Islands of Nyne od Define Human Studios
• Justice od NetEase
• JX3 od Kingsoft
• MechWarrior 5: Mercenaries od Piranha Games
• PlayerUnknown's Battlegrounds od PUBG Corp.
• Remnant: From the Ashes od Arc Games
• Serious Sam 4: Planet Badass od Croteam/Devolver Digital
• Shadow of the Tomb Raider od Square Enix/Eidos-Montréal/Crystal Dynamics/Nixxes
• The Forge Arena od Freezing Raccoon Studios
• We Happy Few od Compulsion Games/Gearbox