Reels na Instagramie będą dłuższe
Niczym TikTok
Reels (tzw. rolki) to wprowadzona rok temu funkcja Instagrama, która pozwala na nagrywanie krótkich materiałów wideo. Jest ona odpowiedzią na sukces TikToka – Instagram stara się rywalizować z chińskim portalem, który Adam Mosseri, szef Instagrama, nierzadko wymienia jako głównego konkurenta swojej platformy. Reels na początku trwały maksymalnie 15 sekund, lecz miesiąc temu Instagram podniósł limit do 30 sekund. Teraz platforma ponownie zmienia tę wartość – użytkownicy mogą już nagrywać „rolki" mające długość minuty.
Do niedawna TikTok również pozwalał nakręcić wideo o maksymalnej długości 60 sekund (limit podniesiono jednak na początku lipca do trzech minut), można więc wnioskować, że wprowadzona przez Instagrama zmiana jest kolejną próbą dogonienia chińskiego portalu. Platforma nie podzieliła się dotąd danymi liczbowymi o sukcesie (lub jego braku) „rolek", lecz Adam Mosseri w styczniu pesymistycznie stwierdził, że „szczerze mówiąc, TikTok jest przed nami".
fot. Pixabay