Reklamy kryptowalut pod kontrolą
Nadzorowane kampanie reklamowe
Hiszpania wprowadziła zasady ograniczające swobodę reklamowania aktywów kryptowalutowych przez osoby wpływowe w mediach społecznościowych. Nowe regulacje odnoszą się do użytkowników, którzy mają ponad 100 tysięcy subskrybentów i czerpią zyski z promowania waluty cyfrowej.
Od lutego br. osoby i firmy zamierzające reklamować kryptowaluty będą musiały co najmniej 10 dni przed rozpoczęciem kampanii ujawnić ten fakt, a także treść kampanii Narodowej Komisji Rynku Papierów Wartościowych (CNMV) w Hiszpanii. Ponadto w każdej takiej kampanii trzeba będzie zawrzeć ostrzeżenie o ryzyku związanym z obrotem walutą cyfrową.
Kontrowersyjne transakcje
Wprowadzone zasady mają pozwolić na monitorowanie marketingu skoncentrowanego na aktywach kryptograficznych i przyczynić się do obniżenia ryzyka podejmowanego przez nieświadomych odbiorców reklam.
Kryptowaluty wciąż budzą kontrowersje, szczególnie pod względem prawnym. Ostatnio Kim Kardashian, Floyd Mayweather Jr i Paul Pierce zostali pozwani za rzekomy udział w nakłanianiu do zakupu EthereumMax.
W lipcu minionego roku Komisja Europejska zapowiedziała, że podejmie kroki w celu uregulowania obrotu walutą cyfrową.
fot. Mohamed Hassan – Pixabay